E-Devlet İkametgah Belgesi Nasıl Alınır?

E-Devlet sistemi üzerinden birçok sorgulama gerçekleştirilebilir. Bunların çoğu e-Devlet sistemi kurulmadan önce fiziki olarak kuruma gidilerek alınması gerekiyordu. Özellikle adres teyidi amacıyla alınan ikametgah belgeleri sıkça alınan belgeler arasındaydı. Artık e-Devlet sisteminin kurulması ile beraber ikametgah belgesi rahatlıkla e-Devlet sistemi üzerinden temin edilebiliyor. Ancak birçok vatandaşımız bu işlemin nasıl gerçekleştirileceğini bilmiyor. Bu sebeple biz de sizlere bu yazımızda adli sicil kaydı ve ikametgah hakkında gerçekleştirilebilecek olan çevrim içi işlemlerden bahsedeceğiz.

E-Devlet Adli Sicil Kaydı Nasıl Alınır?

E-Devlet üzerinden adli sicil kaydınızı rahatlıkla alabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterli olacaktır.

  • Adli sicil kaydını e-Devlet üzerinde Adalat Bakanlığı’nın olduğu bölümden alabilirsiniz. Buraya ulaşabilmek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilir ve e-Devlet üzerinde yer alan Adli Sicil Kaydı Sorgulama hizmetine ulaşabilirsiniz.

1

  • Sayfaya ulaştıktan sonra karşınıza kimlik doğrulama talebi çıkacaktır. Bu talep e-Devlet tarafından sorgulamanın kimin adına gerçekleştirileceğini belirlemesi içindir. Kimlik doğrulama ekranına ulaşmak için alt kısımda yer alan “Kimliğimi Şimdi Doğrula” butonuna tıklayınız.

2

  • Ekrana ulaştıktan sonra karşınıza doldurmanız gereken 2 adet boşluk gelecektir. Bu kısıma sırasıyla T.C. Kimlik numaranızı ve e-Devlet şifrenizi girmeniz gerekir. Dilerseniz üst tarafta yer alan seçenekler ile e-Devlet şifresi dışındaki başka bir giriş şeklini de seçebilirsiniz. Seçeceğiniz yöntem ile kimlik doğrulama kısmını seçebilirsiniz. Bunları yaptıktan sonra alt kısımda yer alan “”Sisteme Giriş Yap” butonuna tıklayın ve e-Devlet sistemine girişinizi gerçekleştirin.

3

  • Karşınıza gelecek olan ekranda bir bilgilendirme yer alır. Bu bilgilendirme alacağınız adli sicil belgesi hakkındadır ve dikkat etmeniz gereken durumlar hakkındadır. Belgenizi alacağınız zaman burada yazılanları göz önünde bulundurun. Bunları okuduktan sonra alt tarafta yer alan “Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum.” seçeneğini seçerek hemen altında yer alan “Devam Et” butonuna basınız. Bu butona bastıktan sonra adli sicil kaydı almanın 2. aşamasına ulaşacaksınız.

4

  • Karşınıza gelen ekran üzerinde belirlemeniz gereken bir takım bilgiler bulunur. Bu kısım adli sicil kaydı almanın sorgulama formu kısmıdır. Burada ilk olarak alacağınız adli sicil kaydını hangi kurum türü için kullanacağınızı seçmeniz gerekir. Bunu en üst kısımdan seçebilirsiniz. Daha sonra belgenin veriliş nedenini seçmeniz gerekir ve en son olarak hangi kuruma vereceğiniz seçmeniz gerekir. Bunları belirledikten sonra alt kısımda yer alan “Sorgula” butonuna basınız.

5

  • Daha sonra karşınıza sorgulama sonucu ekranı gelecektir. Burada sizin için bir bilgilendirme notu yer alır. Bu not üzerinde yazılana göre belgenin çıktısını alabilmek için sağ üst kısımda yer alan “Dosyayı İndir” butonuna tıklamanız gerekir. Bilgisayarınıza indirerek dosyanızın çıktısını dosya üzerinden alabilirsiniz. Ayrıca gene sağ üst köşede yer alan “E-Posta Gönder” butonu ile belgenizi direkt olarak e-posta şeklinde gönderebilirsiniz. Ayrıca “Yeni Sorgulama” butonu ile yeni bir sorgulama başlatabilirsiniz.

E-Devlet adli sicil kaydı sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

İkametgah Sorgulama Nasıl Gerçekleştirilir?

E-Devlet ikametgah belgesini almak için e-Devlet sistemini kullanabilirsiniz. E-Devlet ikametgah belgesi e-Devlet sistemi üzerinden İç İşleri Bakanlığı’nın hizmetleri altında yer alır. Buradan e-Devlet ikamet belgesi alabilir ve e-Devlet ikametgah belgesi sorgulamasını gerçekleştirebilirsiniz. E-Devlet nüfus kayıt örneği veya ikametgah örneğini internet üzerinden ayrıca görüntüleyebilirsiniz.

  • E-Devlet üzerinden ikametgah sorgulamasını gerçekleştirmek için alt tarafta yer alan bağlantıya tıklayınız. Daha sonrasında ekrana gelecek olan sayfa e-Devlet Yerleşim yeri(ikametgah) ve diğer adres belgesi sorgulama sayfasıdır. Sayfaya ulaştıktan sonra doğrulama kısmını geçmeniz gerekir. Yukarıda anlattığımız gibi doğrulama kısmını geçtikten sonra e-Devlet sistemine girişini yapınız.

00

  • Ekran üzerinde bir bilgilendirme yazısı yer alacaktır. BU bilgilendirme yazısı alacağınız ikametgah belgesi hakkındadır. Buradaki bilgilendirme yazısını dikkatli bir şekilde okuduktan sonra alt tarafta yer alan “Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum.” seçeneğini seçiniz ve alt tarafta yer alan “Devam Et” butonuna tıklayınız.

01

  • Daha sonra ekranınıza gelen kısımdan belgenin neden verileceğini seçmeniz gerekir. Buradan 3 farklı seçim yapabilirsiniz. İlk önce kuruma ibraz olarak seçebilirsiniz. Bunu seçmeniz durumunda kurum adını da yazmanız gerekir. İkinci seçenek ise kurum talebidir. Bunu seçmeniz halinde ise kurum adı ile beraber sayısını ve tarihini girmeniz gerekmektedir. Son olarak ise kişi talebidir ve burada doldurmanız gereken başka bir bilgi bulunmuyor. Nedeni belirledikten sonra ve varsa ilgili yerleri doldurduktan sonra alt taraftaki “Sorgula” butonuna tıklayınız.

03

  • Gelecek olan sayfa üzerinde sorgulama işleminin gerçekleştiğini göreceksiniz. Çok kısa bir şekilde gerçekleşecek olan bu sorgulama sonrasında otomatik olarak sorgulama sayfasına erişmiş olacaksınız.

03

  • Daha sonrasında ekranınız üzerinde yer alan “Dosyayı İndir” butonuna tıklayarak dosyanızı indirebilir ve yazdırabilirsiniz. Aynız zamanda ekran üzerinde yer alan ” Yeni Sorgulama” butonuna tıklayarak yeniden sorgulama işlemi yapabilirsiniz.

05

  • Ayrıca yeni sorgulama gerçekleştirdikten sonra ekran üzerinde “Kayıtlı Belgelerim” seçeneğini göreceksiniz. Buna tıklayarak daha öncesinde sorgulamasını gerçekleştirdiğiniz belgeleri görüntüleyebilir ve tekrardan indirebilirsiniz. Ayrıca ekranınız üzerinde geçerliliklerini görüntüleyebilirsiniz.

E-Devlet ikametgah sorgulama sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

İkametgah Doğrulama İşlemi Nasıl Gerçekleştirilir?

0

  • İkametgah doğrulama işlemini İç İşleri Bakanlığı tarafından sunulur. İkametgah doğrulama sayfasına aşağıda yer alan bağlantı ile ulaşabilirsiniz. Sayfaya ulaştıktan sonra sayfanın sol kısmında adres seçiminin yapıldığı kısmı göreceksiniz. Burada sırayla adres bilginizi girmeniz gerekir.

3

  • İlk olarak ilinizi seçiniz. Daha sonra sırasıyla ilçe, mahalle/köy, CSBM, apartman dış kapı numarası ve daire numaranızı seçiniz.

4

  • Seçtikten sonra ekranın alt kısmında adres bilginiz yazacaktır. En sağdaki kısımda “Doğrula” butonu yer alır. Buna tıkladıktan sonra karşınıza doğrulama ekranı gelir.

5

  • Gelen ekran üzerinde T.C. Kimlik numaranızı yazmanız gereken yer alır. Buraya T.C. Kimlik numaranızı yazdıktan sonra “Kontrol Et” butonuna tıklayınız.

6

  • Eğer ki girdiğiniz T.C. numarası bu ikamete kayıtlı ise yukarıdaki gibi bir ekran karşınıza gelecektir. Aksi taktirde oraya kayıtlı olmadığına dair bir beyan ekranınıza yansıyacaktır.

İkametgah doğrulama sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

E-Devlet İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır?

00

  •  Aşağıda vereceğimiz bağlantı ile e-Devlet Adres değişikliği bildirimi sayfasına ulaşınız. Ancak sisteme e-Devlet şifresi ile giriş gerçekleştirmeyin. Aksi taktirde yukarıdaki görüntü ile karşılaşacaksınız ve sizden mobil imza veya elektronik imza ile giriş yapmanız istenecektir.

01

  • Mobil imza ile giriş yaptıktan sonra karşınıza adres değişikliği kısmı gelecektir. Buradan adres değişikliği adımlarını takip ederek adresi değişikliğini gerçekleştirebilirsiniz.

 E-Devlet ikametgah değişikliği sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir